E-ITSPEA 1: Noppeid IT ajaloost

 

Noppeid IT ajaloost


Räägin see nädal kolmest erinevast tootest läbi IT aegade: ühest heast, ühest halvast ning ühest, mis osutus halvaks, kuid oli tegelikult oma ajast ees.

Nutitelefonide revolutsioon - iPhone'i tulek ja mõju maailmale

Enne 2007. aastat olid mobiiltelefonid peamiselt sõnumite saatmiseks ja helistamiseks. 9. jaanuaril 2007 astus Steve Jobs Macworldi konverentsil lavale ja tutvustas Apple'i uut nutitelefoni – iPhone 3G. See tõi mobiiltelefonide maailma kaks murrangulist uuendust: puutetundliku ekraani ja rakenduste poe (App Store).

iPhone’i turuletulek rajas vundamendi tänapäeva mobiilirakendustele, muutes inimeste harjumusi ja igapäevaelu. Raske on ette kujutada maailma, kus igal inimesel poleks nutitelefoni näpus.

Pärast iPhone’i edu muutus kogu nutitelefoniturg – näiteks kohandas Google oma esimese Android-telefoni Apple’i mõju tõttu täielikult ümber. Samuti on iPhone inspireerinud järgmiste põlvkondade nutitelefonide minimalistliku, puuteekraaniga disaini, mis on tänaseni standardiks. [1]

    Pilt 1. Steve Jobs Macworldi konverentsil

Sega Dreamcast - hea toode, halb ajastus

Sega Dreamcasti peetakse sageli üheks olulisemaks näiteks mängukonsoolist, mis oli oma ajast ees, kuid ei suutnud turul edukaks saada. Dreamcasti tähtsus seisnes tema uuenduslikkuses, pakkudes veebimängude tuge, mis oli tol ajal ainulaadne. Tugev internetiühenduse tugi ja sisseehitatud modem panid selle konsooli oma aja tehnoloogiliselt juhtima, kuid tarbijate nõudlus ei olnud piisav (ebapopulaarsust soodustas ka konkurents laialdasemalt tuntud konsoolidega, näiteks Playstation 2-ga). Kuigi Sega oli õigel teel, ei olnud turg valmis Dreamcasti jaoks. Internetiühendus sai konsoolide seas oluliseks alles hiljem, kui Dreamcasti aeg oli juba möödas. [2]

Pilt 2. Sega Dreamcast


Virutal Boy - konsool kui seljavalu simulaator

1995 loodud Virtual Boy oli Nintendo katse tuua turule uus, vägev virtuaalreaalsuse nängukonsool. Nintendo tõmbas kriipsu selle tootmisele juba 5 kuud hiljem. Põhjusteks oli ebamugav ja kohmakas disain - see ei käinud isegi kasutajale pähe, vaid pidid ette kummardama ja läbi selle vaatama - sellest ettekujutus paneb juba selja valutama. Samuti ei avaldanud konsooli graafika üldsegi muljet. Lisaks kuvas see pilte ainult punastes ja mustades toonides, mille selgituseks toodi, et "see säästab silmi". Kokkuvõtteks ei olnud sellised tootel kohta ei minevikus ega tulevikus ning sellest sai aru ka Nintendo. [3]

   Pilt 3. Nintendo Virtual boy

Kokkuvõtteks võib öelda, et tehnoloogia valdkond on väga dünaamiline. Mõned tooted on mõjutanud tervet valdkonda, nagu seda tegi iPhone, tuues lauale täiesti uued mobiiltelefoni standardid. Teised, nagu Sega Dreamcast, olid tehnoloogiliselt innovatiivsed, kuid ei avaldanud turul piisavalt muljet ning kolmandad ehk läbikukkumised, kuid vajalikud arenguks ja õpimomentideks, nagu Nintendo Virtual Boy.


Viited:

https://time.com/4837176/iphone-10th-anniversary/ [1]

https://electronics.howstuffworks.com/10-reasons-why-the-sega-dreamcast-failed.htm [2]

https://www.ign.com/articles/looking-back-at-the-virtual-boy-nintendos-most-famous-failure [3]

https://g.foolcdn.com/editorial/images/506468/steve-jobs-introducing-the-original-iphone.jpg Pilt 1.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a0/Sega-dreamcast-set.png/2560px-Sega-dreamcast-set.png Pilt 2.

https://i.ebayimg.com/images/g/O~EAAOSwbZli8mLp/s-l1200.jpg Pilt 3.


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

E-ITSPEA 2: Kaks erinevat nähtust Interneti varasemast ajaloost